صعود به قله دارآباد

مدت زمان پیمایش : 10:00
تاریخ برگزاری : ۱ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ نگارش : 2 اسفند 1399
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

نام راهنما / سرپرست : طاهر عابدین زاده

سطح فنی برنامه : غیرفنی

گزارش برنامه گروه کوهنوردی ویگار

نام برنامه : صعود قله دارآباد (مونگ چال)
تاریخ اجرای برنامه : ۱ اسفند ۱۳۹۹

۴- جواد آهنگری
۵- طاهر عابدین زاده

گزارش برنامه :
ساعت ۶:۲۰ پس از رسیدن همه کوهنوردان، با صحبتهای مقدماتی سرپرست، برنامه صعود به قله دارآباد از پارکینگ دارآباد آغاز گردید. پس از حدود ۱۵ دقیقه با شیب ملایمی به تنها کافه موجود در مسیر به نام کافه سربند غلاک رسیدیم. دقایقی آنجا توقف داشتیم و مجددا مسیر را ادامه دادیم. از محل درختها وارد مسیر نرمال و عمومی قله شدیم و بر اساس پاکوب مشخص، از مسیر یال شن سیاه صعود را ادامه دادیم. گروه های نسبتا زیادی در مسیر بودند. پس از دو استراحت چند دقیقه ای به خط الراس دارآباد و کنار اتاقک نگهبانی رسیدیم. پس از صرف صبحانه، دو نفر از همنوردان از گروه جدا شده و به پایین برگشتند. مجددا مسیر را از روی خط الراس به سمت قله ادامه دادیم. در این بخش از برنامه توضیحاتی در خصوص شرایط طوفانی و مه و کاهش دید به همنوردان ارائه گردید.
این قسمت از مسیر با برف زیادی همراه بود و بعضی قسمتها نیاز بود تا با دقت زیادی پیمایش کنیم.
با همراهی و سرعت خوب گروه، ساعت ۱۱:۵۰ به قله زیبای دارآباد رسیدیم. مناظر بسیار زیبای اطراف به ویژه دماوند باشکوه، لذت وصف ناپذیری ایجاد کرده بود. حدود نیم ساعتی رو قله بودیم و پس از کمی استراحت و تغذیه و گرفتن عکسهای یادگاری، از همان مسیر صعود برگشتیم. بعضی از همنوردان بعلت برف و لیز بودن مسیر از یخ شکن استفاده نمودند. راهنمایی و کمکهای لازم جهت بستن یخ شکن به همنوردان ارائه گردید. تا اتاقک نگهبانی و اول مسیر خط الراس با سرعت خوبی فرود آمدیم. پس از استراحت، مسیر فرود را از شن اسکی انتخاب کردیم تا با سرعت بیشتری به پایین برسیم. مسیر شن اسکی در صرفه جویی وقت بسیار تاثیر گذار بود و ساعت ۱۵:۳۰ به کنار کافه رسیدیم. پس از خوردن ناهار و استراحت به سمت پارکینگ رفتیم و نهایتا پس از گرفتن عکس اختتامیه، برنامه در ساعت ۱۶:۳۰ به پایان رسید.
با تشکر از همکاری و همت عالی همنوردان

یخ شکن

کاپشن گرتکس

کلاه گرم

صبحانه. نهار . تنقلات ومایعات.