صعود به قله رندان

مدت زمان پیمایش : 10:00
تاریخ برگزاری : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰
تاریخ نگارش : 18 اردیبهشت 1400
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

سطح فنی برنامه : غیرفنی

تعداد چشمه های مسیر : 1

وضعیت دمای هوا : معتدل

روز جمعه مورخ14000217 راس ساعت 0540 به سمت جاده امامزاده داوود از میدان کوهسار حرکت کردیم . جاده از میانه راه به دوقسمت تقسیم میشود . در صورت ادامه ، مسیر به سمت امامزاده داوود و در صورت خارج شدن از مسیر اصلی به سمت رندان وتالون میرود.برنامه راس ساعت 0635از ده رندان استارت خورد،تازه نیم ساعت بود که هواروشن شده بود.هوابهاری،خنک وآسمان ابری،ازابتدای ده رندان تاآبشاررندان به طول 2500متر پیمایش داشتیم ودراین مسافت 230 مترافزایش ارتفاع پس درنتیجه شیب خیلی ملایمی پیش رو بود.مسیر خلوت بودوفقط صدای رودخانه به گوش می رسید .راس ساعت 0725 به آبشار رسیدیم و صبحانه در همین محل صرف شد و آماده حرکت مجدد شدیم.در همین حین بادونفردیگر،آشنا شدیم که تصمیم داشتند به قله رندان صعود کنند و آز انجا که تا کنون این قله را صعود نکرده بودند با هم همراه شدیم.شیب مسیر از آبشارشروع میشود و تا قله این شیب ادامه دارد. از آبشار تا قله رندان3کیلومتر فاصله و 900 متر افزایش ارتفاع داشتیم .در طول مسیر هیچ گروه یا فرد دیگری مشاهده نشد . از آبشار یک مسیر مستقیما از کنار رودخانه به سمت قله سرلت به ارتفاع 3210 و در ادامه با پیمایش خط الراس به سمت شهرستانک ، ابتدا به قلل لوارک،نودشتک، بازارک و در نهایت قله سی و سه چم وجود دارد و همچنین میتوان ار قله رندان خط الراس را به سمت قله سرلت ادامه داد.پس از حدود 450 متر پیمایش و 100 متر ارتفاع گرفتن در این مسیر ، جهتمان را به سمت یال منتهی به قله رندان در جهت شمالغربی عوض کردیم . همچنین یک مسیر دیگر از سمت روستای تالون به قله رندان میرسد که خیلی کوتاه تر است . روستای رندان در جاده آسفالته قبل از روستای تالون است. درکل مسیر هوا ابری بود و خنک ، خود را بر روی یال رساندیم و مسیر به سمت قله رندان ادامه پیدا کرد و راس ساعت 1215 بر روی قله ایستادیم . روی قله هم پس از صرف میوه و چای و ملون و استراحت و گرفتن عکس یادگاری مسیر را از همان مسیر صعود ، فرود آمدیم . در انتهای یال جی پی اس را چک کردم ، 500 متر مانده به دوراهی که به سمت سرلت میرفت ، مسیر را عوض کردم و از یک دهلیز پهن با خاک نرم فرود آمدیم ، این مسیر به علت شیب زیاد برای صعود اصلا مناسب نیست . با رسیدن به بالای آبشار رندان و چند لحظی ای استراحت مسیر را به سمت پایین آبشار ادامه دادیم و در پایین آبشار ناهار صرف شد و مجدد مسیر به سمت خودرو ادامه پیدا کرد و راس ساعت 1700 به خودروها رسیدیم . متاسفانه به علت ترافیک سنگین از ده رندان تا میدان کوهسار5 ساعت طول کشید و در طول مسیر به علت توقف طولانی ، بساط چای را مهیا کردیم و چای میل شد و راس ساعت 2200 به میدان کوهسار رسیدیم .
با تشکر از دوستان عزیز که با وجودشان صعود لذت بخش شده بود
محسن هواخواه -محمد یزدانی-اعظم نجفی- زوج مهربان (محمد رضا کریمیان و همسرش )