صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها آبشار سیاه بند ، دره فرحزاد

نوع برنامه : طبیعت گردی
شرح برنامه

دره فرحزاد ، آبشار سیاه بند

جمعه 98/07/19 طبق قرار قبلی ساعت 6:10 کنار امامزاده صالح فرحزاد به همراه دوستانمان در گروه افق جمع شدیم و جمعی 25 نفره باهدف بازدید از آبشار سیاه بند و گشتی در منطقه به مسیر دره فرحزاد تهران رهسپارشدیم بعد از کمی رانندگی در ابتدای مسیر دره ماشین هارو پارک کرده و ساعت 6:20 پیمایش در دره را آغاز کردیم .بعد از 2 ساعت پیاده روی و گذر از دره و کوچه باغ ها و جاده تماما خاکی گذر به محلی برای صرف صبحانه در کنار رودخانه رسیدیم و بعد از صرف صبحانه ساعت 8:55 به ادامه مسیر پرداختیم و بعد از 1 ساعت پیمایش به دوراهی آبشار رسیدیم ( 9:55) و از مسیر اصلی به سمت راست جدا شدیم .

بعد از تقریبا نیم ساعت به محل اسکان دوستان کنار رودخانه رسیدیم و اتراق کردیم و جمعی 14 نفره بعد از کمی استراحت ساعت 10:45 به سمت آبشار حرکت کردیم این مسیر طبیعتی دست نخورده و کاملا زیبا و بکر بود و مسیری نسبتا سخت و دشوار برای برخی دوستان بود و گاها دوستان برای بالارفتن دست به سنگ میشدیم و ساعت 12:05به کنار آبشار رسیدیم البته با توجه به فصل آب کمی داشت ولی در میان مسیر رودخانه تعدادی حوضچه آبی خنک تشکیل شده بود . حدود نیم ساعت به استراحت ، عکاسی و خوردن خوراکی پرداختیم و ساعت 12:30 شروع به فرود از آبشار و منطقه کردیم و ساعت 13:45به دوستان خود پیوسته و بعد از صرف ناهار و چای آتیشی به سمت پایین دره و محل شروع پیمایش حرکت کردیم . مسیر مسیر زیبایی بود با تنوع درخت ها و گیاهان مختلف از جمله گردو ، بادام ، زرشک ، پونه ، زالزالک و ... که زیبایی منطقه را دوچندان کرده بود .

نظر شما

حاتم رحیمی

کردستان - مریوان

8 ماه پیش

متشکرم،واقعا خیلی خوب تو صیفش کردی.