صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها آمادگی قله دماوند ( بارگاه سوم )

آمادگی قله دماوند ( بارگاه سوم )

نویسنده : محسن هواخواه حلاج
مدت زمان پیمایش : 12:00
تاریخ برگزاری : ۷ الی ۸ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ نگارش : 12 اسفند 1399
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

وضعیت دمای هوا : سرد

روزشمار برنامه : 99/12/7 رینه -99/12/08 پیمایش

گزارش برنامه صعود زمستانه به بارگاه سوم دماوند

طبق هماهنگی های انجام شده پنجشنبه ۹۹/۱۲/۷ ساعت ۴بعد از ظهر  از محل قرار ( چهار راه تهرانپارس)به سمت پلور حرکت کردیم.ساعت پنج ونیم به قرارگاه رسیدیم از قبل دو اتاق رزرو کرده بودیم که تیم بدون فوت وقت بتونن مستقر بشن و استراحت کنند

تجربه اقامت در قرارگاه برای من به شخصه جذابیت زیادی داشت بیشتر شبیه هاستل هایی بود که در اروپا تجربه کرده بودم .محیطی ساده اما تمیز و صمیمی  بعد از صرف شام( ساعت۹ ) و کمی گپ و گفت زودتر خاموشی رو اعلام کردیم (ساعت ۱۰)

تا دوستان بعد از آماده کردن کوله استراحت کافی داشته باشند.جمعه ساعت ۴/۳۰ صبح بیدارباش بود. حدودا یکساعت طول کشید تا گروه آماده بشن و با پاترول راهی شدیم ،ساعت ۶ جلوی زنجیر پیاده شدیم و بعد از گرم کردن و چک کردن ترک مسیر ۶/۳۰ برنامرو با سرقدمی آقای عباس جعفری آغاز کردیم. حرکت تماما بر روی برف بود اما بدلیل یخ زدگی و ارتفاع کم برف تقریبا میتوان گفت برفکوبی انجام نشد و بر سطح برف حرکت میکردیم.ساعت ۸ به مسجد رسیدیم و برای صرف صبحانه زیر آفتاب زمستانه با نمای پر عظمت خط الراس دوبرار اطراق کردیم . سپس از یال پشت مسجد مسیر رو ادامه دادیم هوا صاف بدون باد و بی شک بهترین هوایی بود که امکان داشت در یک برنامه زمستانی دماوند تجربه کرد ( دقیقا برخلاف گزارشی که شب قبل از برنامه دوست امدادگری از دماوند به ما اعلام  کرد).در طول مسیر چالش خاصی نداشتیم تقریبا سه بار برای استراحت توقف کردیم و هر بار با منظره های بی بدیل اطراف شوق بیشتری در ما ایجاد میشد .گروه های زیادی از تبریز ،کاشان و تهران تو منطقه بودند که در طول مسیر باهاشون آشنا شدیم ،یکساعت آخر مسیر  دیدن پرچم ها خوشحالی زیادی تو دل همه ایجاد کرد و تقریبا از اونجا هرچی جلوتر می‌رفتیم انگار  بارگاه از ما دور میشد ،در نهایت ساعت ۳ بعد از ظهر  تمامی افراد سرحال و پر انرژی  به بارگاه رسیدیم، پس از صرف نهار و گرفتن عکسهای یادگاری با آماده کردن هد لامپ ها   برای فرود آماده شدیم ، ساعت ۴ استارت فرود رو زدیم سرعت بچه ها در فرود عالی بود در مجموع یکبار برای صرف چای توقف کردیم هنگام فرود منظره زیبای غروب خورشید رو سمت راست و بالارفتن ماه کامل در آسمان رو در سمت چپ داشتیم

ساعت ۶/۳۰ بعد از ظهر به مسجد رسیدیم  توقف کوتاهی برای هماهنگی با پاترول انجام دادیم و در نهایت خودمون رو به زنجیر و محل قرار با راننده رسوندیم طول راه تا فدراسیون به شوخی و خنده گذشت .