صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها صعود به قله قولی زلیخا

مدت زمان پیمایش : 13:11
تاریخ برگزاری : ۱۷ الی ۱۹ تیر ۱۴۰۰
تاریخ نگارش : 20 تیر 1400
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

وضعیت دمای هوا : گرم

روزشمار برنامه : 3

گزارش صعود به قله  قولی زلیخا

قله قولی زلیخا در روستای بست از استان کردستان قرار دارد.

سرپرست برنامه : شراره عبدی

بیست و دو نفر از باشگاه مرداویج با برنامه ریزی  لازم درپنج شنبه  مورخه هفدهم تیر 1400 با یک دستگاه اتوبوس از میدان ابریشم شهرستان لاهیجان در ساعت هفت و بیست دقیقه صبح رهسپار روستای بست  شدیم.پس از عبور از کنار شهر های قزوین ، زنجان ، بیجار به سه راهی نساره علیا  رسیده و به حرکت خود به سمت دیواندره ادامه میدهیم ، در دیواندره راهنمای محلی  ما ، آقای ایوب اقا رضایی را سوار اتوبوس کرده و در ساعت هفت و سی دقیقه عصر به روستای بست رسیدیم. ورود اتوبوس به روستا بعلت در حال تعمیر بودن پل ممکن نبود.بنابر این از اتوبوس پیاده شده وبسمت قرار گاه حرکت کردیم ، در مسیر با  استقبال گرم همه روستاییان چه کوچک و چه بزرگ ، چه زن و چه مرد مواجه شدیم . مردمان سترگ و دوست داشتنی.

قرار گاه در بالا ترین نقطه مسکونی روستا قرار داشته و از پل فاصله ای حدود 1400 متری دارد.

ساعت هشت و سی دقیقه عصر به قرار گاه رسیده و پس از استقرار ، کمی استراحت ، کوله چینی و صرف شام و در آخر خاموشی در ساعت 10 شب.

بیدار باش ساعت سه صبح جمعه  و پس از صرف صبحانه تعویض لباس ، گرم کردن ، در ساعت چهار و ده دقیقه  به سمت قله  حرکت کردیم.

در مسیر آقای حسین زداه با صدای قشنگ خود با خواندن ترانه های گیلکی  و همنوایی گروه ، به شادابی  حرکت می افزود . و نیز  مورد تشویق دیگر گروههای رهسپار قله.

گروه در مسیر پاکوب و نیز جلوداری راهنما در مسیر قله ساعت  هفت و چهل و چهار دقیقه     به چشمه کانی چاوره ش رسید. و پس از صرف صبحانه ساعت هشت و بیست و هشت دقیقه اقدام به  ادامه مسیر نمود  با عبور از کنار قله شاه نشین به سمت قله گاوه لان حرکت کرده و در ساعت ده و بیست و هفت دقیقه به قله گاوه لان رسیدیم ، پس از عکس  گروهی که در قله گرفتیم (تابلو قله رو   باد برده بود)  ادامه مسیر دادیم.

در ادامه ساعت یازده و شش دقیقه به قله  قولی زلیخا رسیدیم و پس از عکس  گروهی و تکی ساعت یازده و چهل دقیقه  ، از مسیر دیگر  به سمت قرار گاه حرکت کردیم .

مسیر برگشت بدون پاکوب و گه گاه دارای شیب زیاد  با شن و سنگ ریزه بوده که دقت زیادی رو در پایین آمدن نیاز داشت ولی مسیر مستقیم تر و دارای دو سه چشمه در مسیر است.

ساعت دو و سی دقیقه عصر  ، زمان نهار در کنار چشمه و نیز سایه درختان ، شروع و سه و بیست و هشت دقیقه عصر پایان یافت  . پس از آن در مسیر جاده  خاکی و گاها میان بر آن،  در ساعت پنج و سی دقیقه به قرار گاه برگشتیم .

با کمی استراحت ، شستشو و تعویض لباس با یک عداد مینی بوس از قرار گاه به اتوبوس رسیدیم ، بعضی از همنوردان ترجیح دادند مسیر رو به منظور دیداری مجدد با  روستاییان پیاده طی کنند .

ساعت  هفت عصر سوار اتوبوس شده و در ساعت هفت  صبح روز شنبه به لاهیجان رسیدیم.

توضیح : مسیر رفت مسیر مشخص و دارای پاکوب است که پیشنهاد میشود از این مسیر برای رفت و برگشت استفاده گردد.