صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها صعود به قله های پرسون و اندار

مدت زمان پیمایش : 10:00
تاریخ برگزاری : ۷ خرداد ۱۴۰۰
تاریخ نگارش : 10 خرداد 1400
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

۹- هادی طاهایی
۱۰- طاهر عابدین زاده

گزارش برنامه :
ساعت ۵:۲۰ دقیقه از محل قرار به سمت لواسان و روستای افجه حرکت کردیم. وارد اتوبان امام علی و سپس بابایی شده و در ادامه از خروجی لشگرک به سمت لواسان رفتیم. در گردنه قوچک یکی از همنوردان به ما ملحق شدند. مسیر روستای افجه با تابلو کاملا مشخص بوده و تا خود روستا مسیر آسفالت می باشد.
گروه های بسیار زیادی برای صعود قله های مختلف آمده بودند. از روستای افجه می توان به قله هایی مانند اندار، پرسون، سرسیاه غار، ریزان، آتشکوه و ساکا صعود کرد.
پس از تجهیز و آماده شدن همنوردان، ساعت ۶:۴۵ برنامه را آغاز نمودیم. پس از خروج از روستا و طی مسافتی، مراسم معارفه را برگزار کردیم. امروز گروه کوهنوردی ویگار، میزبان مهمان ارزشمندی بود که در طول برنامه بارها از نظرات و تجریبات ارزشمند ایشان استفاده کردیم. استاد احمد غلامی با سابقه بالای ۵۰ سال کوهنوردی و یکی از کوهنوردان و مربیان صاحب نام کشور مهمان ما بودند.
مسیر روستا تا دشت هویج با شیب ملایمی ادامه دارد. از روستا تا دشت هویج حدود یک و نیم ساعت پیمایش هست. مراسم صبحانه را در دشت هویج برگزار کردیم و مجددا به سمت قله پرسون حرکت کردیم. مسیر صعود به پرسون از سمت شمال غربی دشت می باشد که دارای پاکوب مشخصی بوده و تا خود قله ادامه دارد.
با توجه به گرمی هوا در زمانهای مناسبی برای استراحت و رفع تشنگی، توقف داشتیم. ساعت ۱۱:۳۰ با کل نفرات به قله پرسون رسیدیم. همچنان که انتظار می رفت جمعیت زیادی روی قله بودند. کمی پایین تر از قله و در مکان خلوت تری شروع به استراحت نمودیم. آقا جواد از همنوردان خوبمان با کیک خوشمزه ای که آورده بودند از گروه پذیرایی کردند. پس از گرفتن عکسهای یادگاری، به سمت قله اندار حرکت کردیم. این بار مسیر کاملا خلوت بود و به غیر از ما گروه دیگری دیده نمی شد. مسیر قله اندار پس از پیمایش خط الراس پرسون و طی حدودا یک ساعت، قابل صعود می باشد.
قله اندار فاقد تابلو بوده و اخیرا با همت کوهنوردران با سنگ چین بزرگی، نماد قله را تعیین کرده اند.
پس از استراحت روی قله، از یال اصلی اندار با شیب نسبتا تندی به سمت پایین فرود آمدیم. ساعت ۱۴:۳۰ به دشت هویج رسیده و بساط ناهار را برگزار کردیم. پس از ناهار استاد غلامی از خاطرات کوهنوردی و نکات مهم فنی برایمان صحبت کردند که بسیار جالب و مفید بود. پس از صرف ناهار و صحبتهای استاد، به سمت روستای افجه حرکت کردیم. ساعت ۱۷:۲۰ کنار ماشین بودیم. در مسیر برگشت هم آقا حامد با بستنی خوشمزه ای از گروه پذیرایی کردند.
خدا را هزاران بار شکر که برنامه ای دیگر با موفقیت و سلامتی به پایان رسید. با سپاس و تشکر از همت عالی همه همنوردان