قله خلنو

نوع برنامه : کوهنوردی
شرح برنامه

برنامه صعود تیم مقتدر داوین به قله خلنو یک ونیم روزه در نظر گرفته شد

ساعت 12/30 از جاده لشگرک پایین تر از گردنه قوچک میدان قایم به سمت روستای لالون حرکت کردیم و ساعت 14/20 به روستا رسیدیم
ماشین ها را در انتهای روستا که کمی وسیع بود پارک و استارت حرکت زده شد.
با توجه به بررسی های پیش بینی های قبلی هواشناسی که اعلام کرده بود رگبار پراکنده داریم یک ربعی از حرکت نگذشته بود که هوا منقلب و بارش باران شروع شد که با تن کردن پانچو ها مسیر را ادامه دادیم
به دره رسیدیم و عبور از رودخانه داشتیم که پل چوبی روی رودخانه هست که به راحتی میشه از روی آن رد شد
نیم ساعتی از راهپیمایی نگذشته بود که با غرش مهیب رعد و برق البته در فاصله خیلی دور تر ( با شمارش مشخص بود) مواجه شدیم و صداهای غرش کمی ایجاد استرس در بچه ها کرد باز هم کمی جلوتر رفتیم اما شدت رعد و برق بیشتر میشد لذا تصمیم گرفتیم کمی در دره توقف کنیم تا راهنمای عزیزمان جناب کاظمی هم برسند تا کسب تکلیف کنیم
بعد از دقایقی که ایشان رسیدند خیالمان راحت شد و فرمودند ادامه مسیر بدهیم و البته کمی بعد تر هوا انچنان صاف شد که گویی بارشی نبوده اصلا
ساعت 5/30 به چشمه تلخاب رسیدیم و علت این تاخیر توقف هایی بود که قبل تر به علت بارش و رعد و برق عرض کردم
تلخاب دو چشمه اب تلخ و گازدار دارد چند دقیقه کوتاه توقف و دوباره به سمت ابشار حرکت کردیم
راس ساعت 6/20 به ابشار رسیدیم و سریع چادر ها را برپا و بنا بر فرموده استاد کاظمی اماده شدیم برای استارت صعود فردا راس ساعت 5 صبح

یکی از معایت محل چادر ها شیب زیاد بود که کمی خوابیدن راحت نبود

ساعت 5 صبح جمعه ششم مهر بچه ها همگی اماده و استارت حرکت 5/15 دقیقه صبح به تعداد نفر16رقم خورد
از ابتدای استارت شیب های تندی را داشتیم
یه چشمه در ارتفاع 3500 بوده که خشک شده و اب نداشت
کمی بالاتر و البته نیاز به تراورس داشت که چشمه ای دیگر بود یکی از همنوردان رفت و برای بقیه هم اب اورد
ساعت 8 صبح به گردنه ورزاب رسیدیم که از اینجا دو راهی میشود سمت راست کاسه و سمت چپ تیغه
مسیر ما از کاسه بود
در طول مسیر چند توقف کوتاه داشتیم برای صرف نوشیدنی و تنقلات
ساعت 11 صبح رسیدیم به روی قله خلنو
چهل دقیقه توقف و عکس گرفتیم
و از مسیر شن اسکی بنا بر تشخیص استاد 3 ساعته تا چادر ها فرود کردیم
و بعد از یه ته بندی مختصر بلافاصله به سمت روستا حرکت کردیم
یک ساعت و نیم فرود به روستا داشتیم
با توجه به اینکه جمعه بود و خیلی ها برای تفریح به فشم امده بودند نزدیک یکساعت در ترافیک فشم بودیم که تابلویی را دیدم که از 19 مهر قراره از رودبارک یکطرفه بشه که امیدوارم اجرایی شود
و این بود یک صعود بسیار عالی و دلنشین در کنار استاد کاظمی عزیز و همنوردان تیم مقتدر داوین