قله خلنو

مدت زمان پیمایش : 48:00
تاریخ برگزاری : ۳۰ الی ۳۱ تیر ۱۴۰۰
تاریخ نگارش : 2 مرداد 1400
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

صرف ناهار و جمع نمودن چادرها : ۱۵ الی ۱۶
بازگشت به روستا : ۱۹:۳۰
رسیدن به تهران و اتمام برنامه : ۲۲

گزارش صعود به قله خلنو (بام استان تهران)
گروه کوهنوردی ویگار

۷- طاهر عابدین زاده

گزارش برنامه :

روز اول
ساعت ۵:۳۰ صبح از محل قرار به سمت فشم و روستای لالان حرکت کردیم. پس از رسیدن به میدان اصلی فشم، سمت چپ به میگون شمشک و سمت راست به حسن دره، زایگان و روستای لالان می رسد. ما از سمت راست، مسیر را ادامه داده و نهایتا ساعت ۷:۳۰ به روستای لالان رسیدیم. این روستا به جهت وجود گل‌های فراوان لاله در این منطقه، لاله‌گون نام گرفته و در گذر زمان به لالون تغییر نام داده است.
مسیر شروع پیمایش، از شمال روستا و کنار رودخانه شروع می شود. از کوچه ورزا مسیر را ادامه داده تا کم کم از روستا خارج شده و وارد دره لالان شدیم.
با ورود به دره لالان، سه بار باید از رودخانه عبور کنیم که با توجه به مسیرهای مشخصی که وجود دارد چالش چندان سختی نیست. پس از عبور از رودخانه، وارد پاکوب اصلی شده که تا خود آبشار لالان (ورزا) ادامه دارد.
صبحانه را در کنار چشمه تلخاب صرف کردیم. با توجه به زمان خوبی که در اختیار داشتیم با آرامش و با زمان بیشتری، از صرف صبحانه لذت بردیم.
از چشمه تلخاب تا آبشار حدود یک ساعت و نیم پیمایش هست. آبشار زیبای لالان با ارتفاع ۲۰ متر یکی از جاذبه های بسیار دیدنی مسیر صعود به خلنو می باشد.
دوستان همنورد از زیبایی های آبشار نهایت لذت را بردند. ساعت ۱۳:۳۰ به محل کمپ واقع در بالای آبشار رسیدیم و شروع به برپایی چادرها نمودیم. این منطقه بعلت داشتن سطح صاف و دسترسی به آب، مکان خوبی برای شب مانی می باشد.
طبیعت زیبا، کوه های بلند و رودخانه خروشان، از صحنه هایی هستند که حس خاصی همراه با لذت فراوان در هر انسانی ایجاد می کند.

روز دوم
ساعت ۵:۳۰ صبح از محل کمپ به سمت قله خلنو حرکت کردیم. هوا نسبتا سرد بود. نیم ساعت اول پیمایش از چراغ پیشانی استفاده کردیم. مسیر پاکوب تا خود قله کاملا مشخص می باشد. از آبشار تا گردنه ورزا به ارتفاع ۴۰۰۰ متر با شیب خیلی تندی روبرو هستیم. از گردنه ورزا تا قله، حدود ۲ ساعت پیمایش با شیب نسبتا تندی وجود دارد. ساعت ۹:۲۰ گروه اول به قله رسیدند و گروه دوم ساعت ۱۰ رسیدند. لحظات قشنگی روی قله در کنار هم سپری کردیم. پس از گرفتن عکسهای یادگاری، به سمت کمپ فرود آمدیم. مسیر برگشت جدا از مسیر صعود بود و از مسیرهای شن اسکی استفاده مي کردیم.
از زیبایی های پیمایش خلنو، وجود چشمه های متعدد آب در طول مسیر می باشد.
ساعت ۱۴ به محل کمپ رسیده و به استراحت و صرف ناهار مشغول شدیم.
حدود ساعت ۱۷ به سمت روستا حرکت کردیم. قبل از رسیدن به روستا و در کنار رودخانه، قهوه خوشمزه ای صرف شد. ساعت ۲۰:۳۰ به روستای لالان و محل شروع برنامه رسیدیم.
خدا رو شکر که برنامه ای دیگر با موفقیت و سلامتی به پایان رسید.

@vigargroup

جوراب اضافه

کلاه گرم

شام

صبحانه. نهار . تنقلات ومایعات.