صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها پناهگاه شیرپلا و برگشت از دره اوسون

مدت زمان پیمایش : 09:00
تاریخ برگزاری : ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
تاریخ نگارش : 17 اسفند 1399
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

۳- سیامک شایانی
۴- طاهر عابدین زاده

گزارش برنامه :
ساعت ۶:۴۵ از کنار مجسمه برنامه را آغاز نمودیم. هوای صبحگاهی نیمه اسفند ماه، بسیار عالی و لذتبخش بود. بعد از اتمام کافه ها کم کم بارش باران و برف آغاز گردید. کمی توقف داشتیم برای پوشیدن پانچو و مجددا ادامه مسیر دادیم. هر چقدر بالاتر می رفتیم بارش برف شدیدتر می شد. در کافه رجب برای صرف چای و آماده شدن برای دست به سنگهای ادامه مسیر توقف کردیم. دوستانی نیز تا اینجای مسیر آمده بودند که هیچگونه امکانات پوشاک و کفش مناسب همراه نداشته و تجربه اولشون بود. با توصیه های لازم جهت جلوگیری از بروز حادثه، به سمت پایین برگشتند.
ادامه مسیر با توجه به بارش شدید برف و لیز بودن سنگها دقت بیشتری را می طلبید. ساعت ۱۰ به پناهگاه شیرپلا رسیدیم. بعد از استراحت و صرف صبحانه به سمت گردنه شیرپلا مجددا مسیر را ادامه دادیم. در حین صعود، استاد غلامی از پیشکسوتان کوهنوردی را ملاقات کردیم که بسیار روحیه بخش بود. ضمنا با بچه های ستاد امداد کوهستان نیز عکسی به یادگار انداخته شد.
از گردنه شیرپلا به سمت دو راهی اوسون با بارش شدید برف و مه غلیظی مواجه شدیم که نیازمند مسلط بودن به مسیر جهت جلوگیری از گم شدن و بروز هر حادثه ای می باشد. خدا رو شکر با همراهی خوب گروه تا دو راهی اوسون در کنار هم به آرامی پیمایش کردیم. از نکات مهم پیمایش در شرایط مه اینکه به هیچ عنوان از گروه فاصله نگیرید.
مسیر فرود از دره اوسون نیز همچنان با مه و برف همراه بود و نیم ساعتی بعد از آغاز فرود، با هوای آفتابی بسیار دلچسبی مواجه شدیم که هیجان خاصی از این تغییر ناگهانی هوا به گروه دست داده بود.
قبل از اتمام برنامه در کنار همنوردان جان، آش خوشمزه ای صرف شد و نهایتا ساعت ۱۵ برنامه در کنار مجسه به پایان رسید.
خدا رو شکر که برنامه ای دیگر با موفقیت و سلامتی به پایان رسید. با سپاس و تشکر از همت عالی همه همنوردان