صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش پیمایش جنگل خلخال به اسالم

🔷تاریخ اجرای برنامه: 16و17 آبان 98
🔹مدت برنامه: دو روزه
🌱 دیباچه
مسیر خلخال به اسالم که در منطقه‌ای مشترک بین استان‌های اردبیل و گیلان است یکی از زیبا ترین مسیرها برای اجرای یک برنامه طبیعت گردی و یا جنگلنوردی می باشد این مسیرکه در واقع پیمایش مسیر خلخال تا اسالم از طریق جاده مال رو و قدیم آن که از اندبیل در نزدیکی خلخال در استان اردبیل آغاز شده و به روستای لاکه تاشون اسالم در استان گیلان ختم می‌شود.

علت این که این مسیر اغلب از خلخال به اسالم پیمایش می شود به دلیل سختی کمترِ راه می باشد، چرا که در این حالت شما از ارتفاع ۲۱۰۰متری به ارتفاع ۳۳۰ متری می رسید و این یعنی فرود و نه صعود. هر چند فرود در شیب تند هم چندان کار راحتی نیست! این مسیر جنگلی با سراشیبی و سر بالایی های ملایم می بوده و آمادگی جسمانی لازم می باشد در طی این مسیر پیمایش از میان روستا‌ها و مناطق عشایرنشینی عبور می کنیم ازجمله روستاهای(ییلاقات) اندبیل- کیاره- ویمه- هرا خونی- ناو بالا و پایین- سوله سه ناو(خلیان)- دریابن- لاکه‌تاشون خواهیم دید
که بسیار زیبا هستند و حتما آرزو خواهید کرد که کاش جای آن‌ها بودید و صبح‌ها در منطقه‌ای به این زیبایی چشم باز می‌کردید. کلبه‌های کوچک، کندو‌های عسل، دشت‌های گل و موارد این چنینی دلایلی هستند که باعث می‌شود سفر به این منطقه لذت‌بخش‌تر باشد.

🔵گزارش برنامه
🔻🔸🔺 روزچهارشنبه 15آبان 1398
روز چهارشنبه 15 آبان ساعت 22:10 اعضای گروه از مبدا تهران به سمت کرج حرکت کرده و پس از پیوستن همنوردان از کرج مسیر را شبانه به سمت خلخال ادامه دادیم. ساعت 2:10 شب در نزدیکی عوارضی زنجان در مجتمع گون آی جهت تامین نیازها توقف کردیم. و صبح ساعت 5:00 صبح ورودی شهر خلخال آخرین خرید را از سوپرمارکتها اول شهر انجام داده و به اول مسیر رفتیم. 🔻🔸🔺
🔻🔸🔺 روزاول پنج شنبه 16 آبان 1398
پس از آماده شدن همنوردان و نرمش ساعت 6:20 پیمایش را از ارتفاع 2050 آغاز کردیم. و تا بالاترین ارتفاع کل مسیر یعنی 2300 متر ادامه دادیم. ساعت 9:00 صبح جهت استراحت و کم کردن پوشاک توقف کوتاهی داشتیم.
چشمه
در نزدیکی چمن زار زیبای خرخونی ساعت 10:45 استراحتی جهت صرف میان وعده داشتیم.
و بعد تا ساعت 11:30 که به منطقه ناو رسیدیم مسیر را ادامه دادیم. در این منطقه در حیاط سرسبز کلبه ای جهت صرف نهار و استراحت اتراق کردیم .
ادامه مسیر از ناو تا روستای خلیان که محل شبمانی است و حدود 7 کیلومتر فاصله دارد را با نیسان طی کردیم و ساعت 14:00 به کافه بهرام در روستای خلیان رسیدیم که دو اتاق جهت اسکان رزرو شده بود.
سپس گروهی از همنوردان به بازدید از آبشار خلیان در نزدیکی محل اسکان رفتند.
شب در جلسه ای با حضور کلیه اعضای تیم در باره نحوه ادامه مسیر در روز بعد تصمیم گرفته شد همه همنوردان ادامه مسیر را پیمایش کنند.
🔻🔸🔺

🔻🔸🔺 روزدوم جمعه 17 آبان 1398
صبح روز دوم ساعت 7 پس از صرف صبحانه مسیر را به سمت روستای لاکه تاشون ادامه دادیم.
مسیر خلیان تا لاکه تاشون 11.5 کیلومتر می باشد که مسیری با پوشش جنگلی است و دارای دو چشمه می باشد. کل مسیر تا نزدیکی لاکه تاشون آنتن دهی موبایل ندارد.
ساعت 14 روستا را به سمت تهران ترک کردیم و بعد از توقف برای صرف نهار و خرید زیتون در رودبار و پشت سر گذاشتن ترافیک سنگین تعطیلات ساعت 2:00 به مبدا سفر، میدان آزادی، رسیدیم.
🔸سرپرست برنامه : آقای حسین گرجی
۳۴-شکوفه چهار دولی
۳۵- فرهاد حسینی
🏔با آرزوی سفر های پر از خاطره ، موفق و پیروز باشید .⛰
 باشگاه کوهنوردی دوست داران قله و طبیعت (کانون کوه)