صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها دره دار آباد ،آب زندگانی،کلکچال،جمشیدیه

مدت زمان پیمایش : 12:00
تاریخ برگزاری : ۲ آبان ۱۳۹۹
تاریخ نگارش : 19 آذر 1399
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

موقعیت جغرافیایی : شرع از محله دار آباد . قله کلکچال.پایان در پارک جمشیدیه

نزدیک ترین مرکز درمانی : دار آباد

دسترسی به آب در شب مانی / نوع دسترسی : دارد- در فاصله نزدیک / چشمه

پوشش تلفن همراه : برخی نقاط

خطرات : در زمستان و برف مسیر خطر ناک است - مسیر دره آب زندگانی دارای شیب زیاد و سنگی است

ایمنی منطقه : معمولی

سطح فنی برنامه : غیرفنی

وضعیت دمای هوا : معتدل

روزشمار برنامه : 1399/8/2

شروع مسیر از پارکینگ دارآباد بود که قرار بود در ساعت ۶ صبح حرکت رو آعاز کنیم ولی با تاخیر یکی از دوستان ساعت ۷ شروع به حرکت کردبم .به ترتیب به بندغلاک ،چشمه سیرو،کوترخان،چال مگس،هفت حوض،دره‌ی آب زندگانی،دره‌ی گرده‌ گور،بند الشگاه، تنگه یخک،دو راهی پیازچال و روی قله اصلی کلکچال ایستادیم . دقیقا ساعت ۲ در قله بودیم . در طول مسیر برای صبحانه در ابتدای دوراهی (باغچه خلیل و دره آب زندگانی) سمت چپ در ابتدای مسیر دره آب زندگانی توفق کردیم . در طول مسیر ،چشمه نسترن ، چشمه آب دودره ،چشمه گلپر و در نهایت آخرین چشمه که همون چشمه آب زندگانی هست در ارتفاع قریبی ۳۰۰۰ قرار داره که فضای مناسب و کاملا مسطح برای استراحت بود و در همین محل چشمه آب زندگانی حدود ۱ ساعت توقف داشتیم . اگر نیاز به ذخیره آب دارید از همین چشمه آب بردارید چون تا قله کلکچال چشمه دیگری نیست(حتی خود قله هم آب نیست). قبل از رسین به چشمه آب زندگانی در پشت سر قله های دار آباد و عرقچین رو در سمت راست خودتون میتونین ببینید . شیب مسیر بعد از چشمه آب زندگانی کمی زیاد است و ۵۰ درصدابتدای مسیر مانده تا قله کلکچال سنگی است . بعد از چشمه مسیر را به سمت بالای دره ادامه دهید و به محض رسین به بالای دره و اتمام مسیر سنگی قله کلکچال قابل رویت است . در نهایت پس از ایستادن بر روی قله کلکچال در ساعت ۱۴.۴۵ اقدام به کاهش ارتفاع از مسیر چشمه پیازچال کرده و مسیر رو در دره پیاز چال به سمت گردنه اسپیلت ادامه دادیم . در نهایت از گردنه اسپیلت به سمت اردوگاه کلکچال و صرف نهار در ساعت ۱۶ اقدام کردیم . اتمام برنامه در ساعت ۱۸در ورودی پارک جمشیدیه بود .درمجموع دقیقا۱۷کیلومتر پیمایش مسیر داشتم.

لوازم مورد نیاز

لوازم کوه نوردی معمول (کفش کوهنوردی،باتون،۲وعده غذایی و ...)

نظر شما

اينجورى كاملاً كنگه حداقل براى من كه اينطورى بود

محسن هواخواه حلاج

41 ماه پیش

سلام. ترک مسیر بارگزاری شده .