صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها صعود به قله سرخ ( طلا)

صعود به قله سرخ ( طلا)

مدت زمان پیمایش : 11:00
تاریخ برگزاری : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
تاریخ نگارش : 26 بهمن 1399
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

موقعیت جغرافیایی : جنوب جاده تهران مشهد - غرب اتوبان قم گرمسار-جنوب شرق پیشوا( ورامین) - نقطه استارت حد فاصل جاده آسفالته روستای شورقاضی و چشمه نادی

پوشش گیاهی : گون

نزدیک ترین مرکز درمانی : پایگاه اورژانس ورامین واقع در پیشوا - کوچه بهداری به شماره تماس36726978------بیمارستان مفتح ورامین36223011

پوشش تلفن همراه : ندارد

بهترین فصل صعود : بهار و تابستان و پاییز و زمستان

خطرات : با اینکه ارتفاع زیادی ندارد ولی مسیر چالشی است و فراز فرود زیادی دارد - مسیر ریزشی زیاد دارد

ایمنی منطقه : محل پارک خودرو ندارد - ترجیحا برای برنامه سرویس ایاب و ذهاب تهیه گردد

اطلاعات دسترسی به منطقه

وضعیت دمای هوا : معتدل

گزارش برنامه قله سرخ -طلا جمعه99/11/24

نکات مهم : پی نوشت حتما مطالعه گردد

طبق اعلام قبلی، ساعت 0530 صبح در محل قرار جمع شدیم، بعد از آمدن هر 14نفر گروه، ساعت 0540دقیقه با یکدستگاه مینی بوس به سمت ورامین حرکت کردیم. ساعت 0800 صبح به محل شروع پیمایش رسیدیم، و بعد از گرم کردن اولیه، استارت برنامه  از ساعت 0815صبح خورد.ما مسیر را از طریق جی پی اس دنبال می کردیم، هوا معتدل و آفتابی بود ابتدای پیمایش بخاطر تاخیر در شروع برنامه، یه مقدار تند حرکت کردیم، ساعت 0930صبح برای صبحانه توقف داشتیم که بعد از نیم ساعت دوباره حرکت کردیم.

تا اینجای کار مسیر هموار و از لای دره های  فوق العاده زیبا و چشم نواز ، می گذشت. از اینجا به بعد چالش مسیر شروع شد. طبق ترک جی پی اس ما بجای راه پاکوب از یک مسیر بکر حرکت کردیم بعد از نیم ساعت به راه پاکوب رسیدیم و ادامه مسیر از همان راه اصلی انجام شد.

زیبای مسیر با اون مجسمه های سنگی طبیعی آنقدر زیاد بود که هر چندگاهی بچه ها برای عکس گرفتن توقف می کردند، فکر کنم عکس های که تو این برنامه گرفته شد برابر با عکس های چند تا برنامه قبلی بود.

از نزدیک ساعت 1100 صبح تا رسیدن به دو راهی مسیر برگشت، چالش اصلی برنامه شروع شد، تپه پشت تپه، برو بالا بیا پایین، شیب زیاد، مسیر باریک خاکی و کنارمان هم که تا دلت بخواد پرتگاه بود(که به نظرم صعود این قسمت مسیر خیلی برای تجربه کوهنوردی گروهی و فردی مفید بود)

این یک تکه مسیر رو با هماهنگی و حمایت بچه های با تجربه گروه، به اتفاق هم پشت سر گذاشتیم که شخصا ازشون ممنونم.(برگشت از این مسیر فوق العاده سخت می باشد)

سر دوراهی زیر شیب آخر قله چند دقیقه استراحت کردیم، تقریبا بیشتر آب مصرفی بچه ها به خاطر سختی مسیر و گرمای هوا تا اینجا استفاده شده بود، و از  دم کردن چای و دمنوش منصرف شدیم.

شیب آخر زیر قله هم دوباره یه مسیر چالشی و باریک، که فقط یا می تونستی بری یا برگردی، دو نفر از کنار هم رد نمی شدن، قله هم که قربونش برم شلوغ غ غ، خلاصه ساعت 1300 به قله رسیدیم، بعد از گرفتن عکس های یادگاری و یه مقدار استراحت، برگشتیم پایین.

ساعت 1400 ظهر ناهار رو سر دوراهی خوردیم، ناهار رو تو این برنامه بخاطر تولد عباس، مهمون اون بودیم که به اتفاق آرش دو مدل غذا (ساندویچ مرغ و کوکو سبزی) آماده کرده بودند و آورده بودند.

ساعت 1500 مسیر برگشت رو در پیش گرفتیم، که دوباره چالش شروع شد(مگه تموم میشد این چالش ها)

از همان ابتدا از یه باریکه راه خودمون رو کشیدیم بالا،  رو یه خط الراسی که تمومی نداشت، خط الراس باریک، تقریبا هم سطح، که تقریبا کل مسیر کنارت پرتگاه بود.

که دوباره اینجای مسیر رو هم با حمایت بچه های با تجربه گروه، به اتفاق هم پشت سر گذاشتیم.

ساعت 1630 بعدازظهر به دره رسیدیم، دیگه یه نفس راحت کشیدیم.

از اینجا، مسیر دارای پاکوب مشخص و تقریبا هم سطح از لای دره های زیبا می گذشت، هوا هم خنک و فوق‌العاده مطبوع شده بود،ساعت 1730 عصر سر یه دو راهی که دو تا مسیر برگشت به هم می رسیدند، کمی توقف کردیم،  جشن تولد عباس رو همونجا گرفتیم ، با ته مونده آب گروه یه دمنوش هم درست کردیم و خوردیم. اول تاریکی با روشن کردن هد لامپ ها راه افتادیم تقریبا ساعت 1900به نزدیکی پارکینگ ماشین ها رسیدیم، که برای لحظاتی با خاموش کردن هد لامپ ها به تماشای آسمان پرستاره کویری نشستیم، که بسیار قشنگ بود، دیدن این ستاره ها خستگی برنامه رو به کلی از یادمان برد و برنامه خاطره انگیزی را برایمان ثبت کرد. برنامه ای متفاوت با برنامه های که گروه تا به حالا داشت.

ساعت1915 هم برنامه به پایان رسید و سوار بر مینی بوس به سمت تهران حرکت کردیم

پی نوشت :

1- به هیچ عنوان این برنامه را دست کم نگیرید ( به خاطر ارتفاع کم )

2- حتما کرم ضد آفتاب حتی در فصل سرما همراه داشته باشید ( آفتاب کویری شوخی ندارد )

3- حتما آب به میزان کافی همراه داشته باشید

4-مسیر زیباست و مراقب باشید شما را از زمانی که برای عکاسی میگذارید غافل نکند

5-مسیر در زیر قله شیب تندی دارد و دست به سنگ های زیادی در مسیر است و مسیر های ریزشی هم زیاد . مراقب خود و دیگر همنوردان باشید و به یکدیگر کمک کنید

6-حتما و حتما هد لایت همراه داشته باشید

7- در صورت امکان ارتباط با راننده سرویس که در پای کار است ،  به صورت بیسیم داشته باشید . منطقه آنتن دهی خوبی به هیچ عنوان ندارد

8-در روزهای بعد از بارش باران سعی شود مسیر صعود نشود

9- حتما و حتما و حتما در صورت امکان با راهنما و یا با تجهیزات ناوبری اقدام به صعود به قله نمائید

10- به هیچ عنوان از مسیر پاکوب ها خارج نشوید

11- منطقه زیباست ، بیاید اقدام به ایجاد مسیر های جدید نکنیم و باعث  از بین رفتن منطقه نشویم