صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها قله بیشدالان عجبشیر

مدت زمان پیمایش : 6:40
تاریخ برگزاری : ۱۵ مهر ۱۴۰۱
تاریخ نگارش : 22 مهر 1401
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

ارتفاع قله:2874m
صعود:1103m
مسافت پیموده شده:15.7km

قله بئش دالان بلندترین قله منطقه عجبشیر در حدود پایین تر از ارتفاعات هرگلان و یکی از زیباترین قلل منطقه است. این قله در خط الرأسی قرار دارد که یک انتهای آن به روستای چینار و دره زرلیک و انتهای دیگر آن به قله گؤورچینلیک و روستای یئنگیجه ختم می شود. قله هورو نیز در همین خط الرأس و روبروی بئش دالان می باشد. قلل این منطقه به خاطر چین خوردگی از زیبایی خاصی برخوردار می باشند و البته وجود دیواره ها و شیبهای تند علاوه بر زیبایی بعضا آن را برای صعود خطرناک نیز می کند. از جمله قلل همسایه بئش دالان می توان به قله های چیچکلی و یئللی قایا در سمت غرب آن اشاره کرد. قله های داش آخان، قاراساققال (تاختا) در شمالغربی آن قرار دارند و قله قیبله داغی نیز از دور قابل مشاهده است. قله سامانچی هم در جنوبشرقی آن قرار دارد.

صبح روز جمعه با ۲ دستگاه ماشین  سواری به همراه ۸ نفر از اعضای باشگاه راس ساعت ۶:۱۵ از جلو دفتر باشگاه حرکت کردیم، ساعت ۸ به روستای چنار در ۲۰ کیلومتری عجبشیر رسیدیم. بعد از جمع کردن وسایل ،ساعت ۸:۱۵ به سمت قله براه افتادیم، بعد از کمی پیمایش،  جهت خوردن صبحانه توقف کوتاهی کردیم. مسیر دارای شیب ملایم بود، و تنها چشمه کوچکی در فاصله ۴ کیلومتر ی از ابتدای مسیر وجود داشت،  انتهای مسیر کمی دست به سنگ بود،کل اعضای تیم ساعت ۱۲:۲۰ به قله بیشدالان رسیدیم، و از آنجا تا قله چیچک لی آذرشهر مسافت کوتاهی بود بنابراین این قله را هم صعود کردیم. و سپس بعد از گرفتن عکس یادگاری و استراحت کوتاهی، راس ساعت 13:10 مسیر برگشت را در پیش گرفتیم. و ساعت 16:40 به روستای چنار رسیدیم.
در طول مسیر آنتن دهی موبایل ممکن بود.