صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها خط الرأس كلون بستك به آزاد كوه

مدت زمان پیمایش : 28:00
تاریخ برگزاری : ۸ الی ۹ تیر ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 20 تیر 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

پيمايش يك و نيم روزه خط الرأس كلون بستك به آزادكوه

نفرات: مصطفي محمودي-آرش محمدي-مجيد شرابياني

تاريخ اجراي برنامه: 8 تیرماه ۱۴۰۲

قله هاي صعود شده(21 قله): کلون بستک-سیاه غار-والدربالدر-انبارنو-سرکچال۱-سرکچال۲-سرکچال۳-ورزا-برج اصلی خلنو-برج خلنو-خلنو کوچک-خلنو بزرگ-میشچال-سرخرسنگ-پالون-پالون بزرگ-پالون گردن-نرگس شرقی-نرگس عربی-الگرنو-کهنو- گردنه چورن

استارت برنامه روستاي دربندسر رأس ساعت 24 بامداد

به علت بسته بودن جاده (دکل مخابرات دیزین) استارت از روستای دربندسر صورت گرفت

پايان برنامه: ساعت 14 روستاي كلاك

مدت زمان بيواك: 7 ساعت (ساعت 22 الي 5 صبح)

مدت زمان استراحت ها: ۳ ساعت

كل مسافت پيموده شده: 50 كيلومتر

كل ارتفاع گرفته شده: 4547 متر

كالري مصرف شده: 14921 كالري

مدت زمان برنامه توتال تايم: 28 ساعت

زمان و فیلم رسیدن به تمام قله ها ثبت شده است.

وضعيت آب و هوا: متغير (باد نسبتا"شديد-آفتاب بسيار بسيار گرم)

توتال تایم: ۲۸ ساعت

شرح گزارش:

من با همنوردان خود (مصطفي محمودي-آرش محمدي) ساعت ۹ از کرج راه افتادیم به سمت گردنه دیزین (دکل مخابرات که شروه ترک از آنجا بود) ساعت ۲۳ رسیدیم به جاده دیزین کمی که رفتیم دقیقا ابتدای روستای دربند كاملا جاده رو مسدود کرده بودن و با خاک زيادي بسته بودن مجبور شدیم ترک رو عوض کنیم و بعد از مسافت زیادی پیاده روی از روی نقشه از محل دیگه ای بریم به سمت کلون بستک که ابتداي ترك جديد شیب فوق العاده تندی داشت و اكثر مسير شن اسكي كه هم توانمون رو بسیار بسیار گرفت و هم زمان رو خیلی از دست دادیم (از دکل مخابرات ۲ ساعت هست تا قله کلون بستک) ولی ما به خاطر تغییر مسیر ساعت ۴ رسیدیم به کلون بستک ولی با اين اوصاف بعد از صعود قله كلون بستك با سرعت ادامه می دادیم روی هر قله چند دقیقه ای بیشتر توقف نداشتیم و مجدد حرکت می کردیم به سمت قله بعدی هوا بسيار بسيار گرم و همين امر عطش را بيشتر و بيشتر مي كرد. با تمام نيرو از قله هاي سیاه غار-والدربالدر-انبارنو-سرکچال۱-سرکچال۲-سرکچال۳-ورزا-برج اصلی خلنو-برج خلنو-خلنو کوچک گذر كرديم (بیشترین زمان استراحت ما برای صرف صبحانه و ناهار بود هر کدام حدودا ۲۰ دقیقه) زمان بسيار زيادي روی تیغه های ژاندارک معطل شدیم تیم های زیادی رو تیغه بودن و همه گیر کرده بودن(از اتفاق های غیر قابل پیش بینی) با خواست خداي مهربان رأس ساعت 12 ظهر به قله زيباي خلنو رسيديم و تصميم گرفتيم كه ناهار را بر فراز اين قله ميل كنيم. بعد از صرف ناهار به مسیر با سرعت ادامه دادیم فراز و فرودهای خیلی خیلی زیادی داشت قله هاي میشچال-سرخرسنگ-پالون-پالون بزرگ-پالون گردن را يكي پس از ديگري پشت سر گذاشتيم و ساعت ۱۸:۳۰ رسیدیم به قله نرگس شرقی و پس از عكس و فيلم سريعا" به سمت نرگش غربي و در نهايت ساعت ۱۹:۳۰ بر فراز قله نرگس غربی بوديم. ما همچنان به مسیر خود ادامه دادیم هوا کاملا تاریک شده بود با هدلامپ ها پیش میر فتیم حدودا ۳۰ کیلومتر از پیمایش رو گذرانده بودیم نزدیک گردنه کهنو بودیم كه بعد از این گردنه اکثر مسیر دسته به سنگهای فوق العاده سرسخت داره و در شب کاملا خطرناک تصمیم گرفتیم بین شکافی که محل امني بود بیواک کنیم و تا روشن شدن هوا استراحت کنیم (ساعت ۲۲ شب) کاپشن های گورتکس يا اليلف و کلاه و دستکش به تن کردیم و از پتوی های نجات استفاده کردیم (عالی و گرم) هوا سرد بود و ساعت ۱:۳۰ بامداد باد شدیدی گرفته بود و ما در جای گرم استراحت می کردیم رأس ساعت ۵ صبح بیدار شدیم و به مسیر خود ادامه دادیم هوا کمی سرد بود و ما گرسنه و دست به سنگ های بسیار زیاد و فراز و فرودهای بیشتر. حدودا ساعت ۸ در محلي ایستادیم برای صرف صبحانه بعد از صرف صبحانه به مسیر ادامه دادیم ساعت ۱۰ از قله یخچال پایین کشیدیم و به سمت گردنه چورن حرکت کردیم ارتفاع خیلی خیلی زیادی کم کردیم از این قسمت به بعد بیشتر مسیر کفی و مستقیم هست تا نزدیک گردنه چورن كه دو مرحله شیب تند داشتیم که آهسته و پیوسته از آنها گذر کردیم. رأس ساعت ۱۲ ظهر گردنه چورن بودیم بعد از صرف ناهار و کمی استراحت با سرعت زیاد به سمت روستای کلاک فرود کردیم و رأس ساعت ۱۴ همگي صحيح و سالم روستای کلاک بودیم.

نگارش گزارش: مجيد شرابياني

ترك برنامه (COROS VERTIX2) و تمام تايمهاي رسيدن به قله ها نيز ثبت شده و موجود مي باشد.

هنر آن نیست نسوزی به میان آتش                پر زدن در وسط شعله هنر می خواهد

امیر یوسف پناه

تهران - تهران

6 ماه پیش

خدا قوت کسایی که خطالرس کار کرده باشن میدونن پیمایش فوق‌العاده سنگینی هست این مسیر علاوه بر استقامت بالا از نظر روانی هم باید اماده باشید 🌹