صعود به قله دماوند

مدت زمان پیمایش : 6:30
تاریخ برگزاری : ۱۹ الی ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 25 مرداد 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

تعداد چشمه های مسیر : 1

وضعیت دمای هوا : معتدل

روزشمار برنامه : به نام خدای بزرگی ها
گزارش صعود به عظمت ایران" دماوند"
باشگاه کوهنوردی ایرانیان در تاریخ ۱۸/ ۰۵/ ۱۴۰۲ صعود به قله دماوند را از ۲ جبهه شمالی و شمال شرقی برگزار کرد.
طبق اعلام برنامه و هماهنگی های به عمل آمده از طرف مدیریت باشگاه( آقای محمد رضا نم نبات)، تمامی همنوردان نیکو سرشت در ساعت ۲۱:۱۵ شامگاه چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۸ در میعادگاه میدان جمهوری اصفهان گرد هم آمدیم و پس از جایگذاری اعضا در خودروهای سواری با عنایت به حضرت دوست به سمت جاده هراز، روستای ناندل به راه افتادیم.
پس از طی مسیر در ساعت ۶:۵۸ بامداد روز پنچ شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ در منزل هم وطن عزیزمان که اقای نم نبات هماهنگ کرده بودند حضور پیدا کردیم و این عزیز با سعه صدر پذیرای تمامی کوهنوردان بود.
در آنجا کوله ها در کیسه های مخصوص بسته بندی شد و در نیسانها برای ۲ جبهه سنگ بزرگ( یال شمالی) و گردنه سر( یال شمال شرقی) بارگیری شد.
گروه ۹ نفره صعود کننده به ۲ گروه فرعی تقسیم شدیم ولی در نهایت در کعبه ایرانیان" قله دماوند" به هم پیوستیم.
حرکت نیسان ها به سمت مقاصد ذکر شده در ساعت ۷:۱۰ صبح روز ۱۴۰۲/۰۵/۱۹ بود.
گروه یال شمالی در ساعت ۷:۴۵ به سنگ بزرگ رسید و پس از صرف صبحانه و بارگیری کوله ها توسط زبان بسته ها( اسب- قاطر) در ساعت ۸:۰۶ استارت پیمایش برای این استوار کوه ایران زده شد.
در طی مسیر و استراحتهای کوتاه ولی دلنشین در ساعت ۱۲:۴۵ به جان پناه اول و در ساعت ۱۴:۳۰ به محل استقرار کمپ در ناحیه تخت خدا یعنی ارتفاع زیر ۴۷۰۰ متر رسیدیم و اطراق کردیم.
وسیله ها پیاده شد و چادرها بر پا شد.
۲ گروه چند نفره از کردستان و کرج هم در همسایگی مان بودند.
کمی هم از ارتفاع زدگی دوستان که یکی از آنها خودم بودم بگویم که با درایت سرپرست و همنوردان جان، راهنمایی های لازم انجام شد و به هم هوایی رسیدیم و استراحت را برای صعود صبحگاهی آغاز نمودیم.
صبح جمعه ۱۴۰۲/۰۵/۲۰ در ساعت ۵:۴۰ حرکت به سمت قله زده شد. ساعت ۸ صبح در جان پناه دوم بودیم.
از دور دعوت راست قامت دماوند را می شنیدیم که پس از بازیابی جسمانی، دعوت او را لبیک گفتیم.
سختی بی نهایت مسیر را با سرسختی عاشقانه و مشتاقانه به جان خریدیم و به سوی او شتافتیم.
در ساعت ۱۳:۳۰ دیو سپید ایران به دعوت شدگانش رخ نمایان کرد.( عجب هیبتی، امیدوارم روزی تماهی علاقه مندانِ به چالش طلبیدن خویش شود).
طبق میل ذاتی همگان، مراسم عکاسی با شگفتیهای طبیعت و قله، ریکاوری اعضا در ساعت ۱۴:۳۰ اذن خروج گرفتیم و فرود چالشی همراه با شیب فوق العاده، برف،بوی گوگرد و مسیر ریزشی را آغاز کردیم.
در نهایت ساعت ۲۰ شب در جان پناه دوم و در ساعت ۲۱:۳۵ در تخت خدا در چادرهایمان به استراحت و پرستش خالق مان پرداختیم.
۷ صبح ۱۴۰۲/۰۵/۲۱ زبان بسته ها برای بازگرداندن وسیله هایمان آمدند.
اعضا در ساعت ۸ صبح به سمت نیسان ها در محل سنگ بزرگ حرکت کردیم. ساعت ۱۱:۳۵ به محل رسیدیم، ساعت ۱۲:۳۹ مجددا در همان منزل اسکان گرفتیم.
صرف ناهار، استراحت و مرور خاطرات انجام شد.
ساعت ۱۶ حرکت به سمت اصفهان آغاز و ساعت ۱:۳۱ روز یک شنبه ۱۴۰۲/۰۵/۲۲ به پایان رسید.
بنده به شخصه از همنوردان دلیر، با اخلاق و حمایتگر تشکر مخلصانه دارم.
این بود حکایتی کوتاه از صعود به دماوند بلند.
عظمتان عظیم، وسعتان وسیع

دوستان شرکت کننده گروه یال شمالی:
آقایان:
۱- محمد رضا نم نبات( سرپرست و مربی برنامه و مدیریت باشگاه)
۲- امیر سهرابی
۳- حمزه قلانی
۴- مسعود پور معلم
خانمها:
۱- فاطمه کرباسی

گروه یال شمال شرقی:
آقایان:
ا- عبدالحمید رنجبر( سرپرست و مربی)