صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه صعود به قله هزارلا

مدت زمان پیمایش : 9:00
تاریخ برگزاری : ۵ آذر ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 5 آذر 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

پوشش گیاهی : شبدر وحشی ، ترشک ، گرز ، بومادران ، کرزنگ ، گلپر و شوید وحشی

گوناگونی جانوری : بز وحشی (بز کوهی)، قوچ ومیش ، خرس قهوه ای، خوک وحشی، روباه معمولی، عقاب شاهی، عقاب طلایی، بالابان، سارگپه، قرقی، کبک، بلدرچین، کلاغ، چکچک کوهی، کمر گلی، گنجشک کوهی، حشره خوار، دم جنبانک زرد پرکوهی

نزدیک ترین مرکز درمانی : مرکز درمانی روستای نسا

سرقدم : معراج هلشی
عقب دار: امیرحسین وفایی

اسامی همنوردان :
کاوه رضائی شیراز، فتانه زارعی، نرگس جویا، محمد امیرخانی، طاها وفایی، معراج هلشی، امیرحسین وفایی، فاطمه قربانی، علیرضا کریمی، مرتضی ولیپور و فاطمه دادگرپناه

ساعت 4:20  طبق قرار قبلی از میدان آزادی به سمت روستای وارنگه رود حرکت کردیم، به دلیل نبود انتن‌دهی و اختلال در سامانه‌های موقعیت یاب، رسیدن تمامی اعضا تا ساعت 6:10 به درازا انجامید، پس از جمع شدن همه اعضای گروه و آماده شدن برای صعود، در ساعت 6:20 تیم شروع به پیمایش از داخل دره وارنگه رود کرد.
با توجه به بارش برف در روزهای پیش از برنامه، پیمایش همراه با برف کوبی توسط سرقدم، انجام شد تا به محل پاکوب شیب تند منتهی به قله رسیدیم، در آنجا یک محیط سنگی وجود دارد که محل مناسبی و مسطحی برای استراحت و صرف صبحانه بود، در این محل با 20 دقیقه زمان برای استراحت و صرف صبحانه توقف کردیم و سپس صعود را از سر گرفتیم و پس از نزدیک به 1000 متر ارتفاع گرفتن در شیب در ساعت 11 به منطقه مسطحی رسیدیم که فاصله اندکی با قله داشت، در این منطقه 10 دقیقه استراحت داشتیم و پیمایش به سمت قله را ادامه دادیم و در ساعت 11:35 دقیقه موفق به صعود قله شدیم، با توجه به تیم‌های حاضر در قله برای گرفتن عکس یادگاری لحظاتی صبر کردیم، سپس اعضای تیم عکس‌های یادگاری خود از قله و مناظر زیبای اطراف را گرفتند و در مجموع بعد از 40 دقیقه توقف، در ساعت 12:15 شروع به فرود از قله، اینبار از روی یال منتهی به روستا را کردیم.
اعضای گروه در فرود با سرعت یکنواخت مسیر را پیمایش کرده و در ارتفاع 2700 متری، بر فراز روستای وارنگه رود، به مدت نیم ساعت به استراحت، کفتگو و صرف ناهار پرداختیم، سپس به مسیر ادامه دادیم و برنامه به رسیدن همگی اعضای تیم در ساعت 15:20 دقیقه به پارکینگ روستا پایان یافت.