صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه صعود به قله توچال

مدت زمان پیمایش : 9:30
تاریخ برگزاری : ۲۴ آذر ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 25 آذر 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

راهنما : محمد خزایی

مدت زمان برنام ۹ساعت

مسافت پیمایش شده ۱۲ کیلومتر

در تاریخ ۲۴ آذر ماه چهارصدو دو ساعت ۴ صبح میدان مجسمه قرار گذاشتیم با کنسلی ۳ نفر از دوستان با تعداد ۲۲ نفر ساعت ۴:۱۵ دقیقه به سمت قله حرکت کردیم تقریبا ساعت ۶ صب به کافه رجب و منطقه سنگی رسیدیم دوستان با یک ریزه خواری کوچک و جمع کردن باتون ها حرکت کردیم در مسیر یکی از همنوردان که مشکل زانو داشت در منطقه دست به سنگ مقداری اذیت شد ک با مدیریت آقای علی خزایی به شیر پلا رسید در ساعت ۷:۳۰ به شیرپلا رسیدیم و بعد از یک ساعت استراحت تمامی نفرات با تمام توان و هدف قله در ساعت ۸:۳۰ به سمت پناهگاه امیری حرکت کردیم نزدیک پناهگاه باد با سرعت ۲۰ کیلومتر و سرمای زیر صفر درجه کمی نفرات رو اذیت کرد اما همنوردانم با اراده ی فراوان در ساعت ۱۱ :۳۰ دقیقه به پناهگاه امیری رسیدند و بعد از ۳۰ دقیقه استراحت در ساعت ۱۲ ظهر به سمت قله حرکت کردیم، بعد از امیری یکی از نفرات مقداری تحلیل رفته بود که با غیرت تمام ادامه داد تا به امید خدا صد در صد نفرات روی قله بایستند، به یاری خداوند و غیرت همنوردان در ساعت ۱۴ علی رغم باد زیاد تمامی نفرات به قله رسیدند و بعد از جشن و گرفتن عکس روی قله و نمایی زیبا از دماوند عزیز به سمت تله کابین حرکت کردیم و در ساعت ۱۴ :۳۰ باسوار شدن تله کابین برنامه به پایان رسید

لوازم مورد نیاز

با سلام
به نظرم وقتی خطایی در برنامه پیش میاد خیلی خوبه که صادقانه بیان بشه
تکمیل گزارش :
.... متاسفانه با تنه زدن همنوردی در زمان استراحت کوتاه ، یکی از همنوردان با زانو به روی سنگ افتاد و ..... ممنون از حمایت آقای خزایی در گذر از این چالش.

پاسخ
علی خورشیدوند

تهران - تهران

3 ماه پیش

با تشکر از خانم دیبایی عزیز که علی رغم درد کهنه زانو و مصدومیت جزئی با اراده فراوان دست از صعود نکشیدن و درکنار بقیه دوستان روی قله عکس به یاد ماندنی گرفتن
خانم دیبایی لازم دونستم بگم که به هر حال ما متاسفانه نمیتونیم همه ی مردم رو کنترل کنیم و خیلی ها با روش های مختلف میان و وارد منطقه میشن و صعود میکنن ما تنها کاری که میتونیم بکنیم اینه که مواظب اطرافمون باشیم کسی بهمون نخوره چون توچال منطقه شلوغی هست و این اتفاقا پیش میاد