صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه دماوند شمال شرقی

مدت زمان پیمایش : 18:00
تاریخ برگزاری : ۸ الی ۹ شهریور ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 25 آذر 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

سرقدم : سارا بیتویی
عقب دار: علی خزایی
میاندار: خلیل سهرابی
در تاریخ ۸ شهریور ۴۰۲ تیمی از باشگاه همنورد به قصد صعود بام ایران از ساعت ۱:۰۰ بعد از نیمه شب از میدان آزادی به سمت روستای ناندل حرکت کرد ساعت ۵ صب تیم به روستا رسید و در هوای سرد و نیمه ابری از مینی بوس پیاده شد و بعد از صرف صبحانه در ساعت ۶:۰۰ صبح با دو عدد نیسان که از قبل هماهنگ شده بود و کرایه هر نفر ۱۵۰ هزار تومان بود عازم گردنه سر شد.

ساعت ۷ صب تیم بعد از تحویل کوله ها به قاطرچی که هزینه هرکوله ۳۰۰ هزارتومان بود آماده صعود از گردنه سر به سمت پناهگاه تخت فریدون شد با کمی صعود به ارتفاعات بالاتر یک نفر از همنوردان در ارتفاع ۳۸۰۰ درگیر علائم ارتفاع زدگی شد و کم کم سرعت صعودش کم شد و سردرد و سرگیجه اذیتش می‌کرد با تصمیم سرپرست تیم به صعود ادامه داد و خود سرپرست کنار این همنورد آرام آرام صعود کردن با ارتباط بیسیمی که بین سرپرست و نفرات گروه بود و گروه رو هم مدیریت می‌کرد.

با تشخیص سرپرست همنورد ارتفاع زده دیگه بیشتر از دشت لمه بالا نیامد وبا قاطرچی که آدم مورد اعتمادی بود به روستا برگشت.

ساعت ۳ ظهر بود که تیم باشگاه همنورد به پناهگاه رسیدیم با توجه به شرایط آب و هوایی و با تشخیص سرپرست اجازه چادر زدن به کسی داده نشد و همه وارد پناهگاه شدن بعد از صرف ناهار و گرفتن عکس به استراحت قبل از صعود پرداختیم قرار بود ساعت ۱:۰۰ نیمه شب به سمت قله حرکت کنیم که شرایط بد جوی اجازه صعود نداد.

بالاخره ساعت ۵ صبح بارش برف قطع شد و سرپرست اجازه صعود داد اما همچنان شرایط جوی خیلی مناسب نبود هرچه بالاتر میرفتیم باد و مه بیشتر می‌شد بالاخره در ارتفاع ۵۲۰۰ که هوا کاملا خراب بود سرپرست تشخیص داد که تیم به دوقسمت تقسیم بشه و یک تیم حمله به سمت قله بره و تیم دوم به سمت پناهگاه برگرده خوشبختانه ساعت ۱۰:۰۰ صبح تیم حمله به قله رسید و قبلش هم تیم دوم به پناهگاه رسیده بود

بعد از جشن صعود و گرفتن عکس تیم حمله به سمت پناهگاه حرکت کرد و کم کم همین که در ساعت ۱۴:۰۰ تیم حمله به پناهگاه رسید بارندگی و رعد و برق شروع شد.

بعد از صرف ناهار و تحویل کوله ها به قاطرچی تیم به سمت پایین زیر بارش تگرگ و باران حرکت کرد و ساعت ۱۹:۰۰ تیم به گردنه سر رسید و سوار نیسان شد و به سمت ناندل حرکت کردیم و ساعت ۲۰:۰۰ از روستا سوار مینی بوس شدیم و با تصویری از زیبایی های بام ایران به سمت تهران حرکت کردیم و برنامه دماوند به پایان رسید.