صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه علم کوه

مدت زمان پیمایش : 12:00
تاریخ برگزاری : ۲۶ الی ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 25 آذر 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

سرقدم: سارا بیتویی
عقب دار: علی خزایی و حسین برزگر
میاندار:خلیل سهرابی

در تاریخ ۲۶ مرداد ۴۰۲ اعضای باشگاه همنورد ساعت ۲ نیمه شب جهت صعود به علم کوه در میدان آزادی دور هم جمع شدن و با یک مینی بوس به سمت مرزن آباد و کلاردشت و رودبارک حرکت کردیم و ساعت ۷ صبح پنج شنبه به قرار گاه فدراسیون در منطقه رودبارک رسیدیم.

با دو عدد نیسان که برای هر نفر ۱۸۰ هزار تومان میگرفتند به سمت تنگلو حرکت کردیم با نیسان تقریبا یک ساعت راه داشتیم و ساعت ۹ صبح نیسان ها به منطقه تنگلو که پای کار بود رسیدند بعد از صرف صبحانه و لذت بردن از زیبایی های منطقه دوستان کوله هاشونو تحویل قاطرچی دادن و ساعت ۱۰ صبح به سمت هسارچال حرکت کردیم خدا رو شکر نفرات همه سرحال در ساعت ۱۴ به هسارچال رسیدند و همگی از زیبایی منطقه شوکه شدند.

دوستان بعد از صرف ناهار چادرهاشونو علم کردن و بعد از کمی استراحت با یک ساعت پیمایش به سمت دریاچه های هسار چال رفتیم و عکس های زیبایی گرفتیم.

با تشخیص سرپرست قرار شد ساعت ۲ نیمه شب جمعه به سمت قله حرکت کنیم به همین خاطر ساعت ۱۹ شام خوردیم و خوابیدیم و نیمه شب همگی به سمت قله حرکت کردیم.

سرمای هوا دوستان رو کمی اذیت می‌کرد، بعد از یک ساعت پیمایش یکی از همنوردان متاسفانه دیگه توانایی ادامه پیمایش رو نداشت و سرپرست مجبور شد ایشون رو با آقای خزایی به سمت هسار چال برگردونه.

ساعت ۶ صبح وقتی روی یال رسیدیم با تصویری زیبا از دماوند و آزاد کوه روبرو شدیم که طلوع آفتاب زیبایی رو دوچندان کرده بود. بعد از عبور از گردنه جان پناه خرسان و منطقه علم چال قابل رویت بود زیبایی منطقه قابل توصیف نبود ساعت ۸ صبح جمعه به قله رسیدیم مثل همیشه روی قله شلوغ بود، بعد از گرفتن عکس سرپرست برنامه راجع به منطقه توضیحات کاملی داد و با توجه به سرمای قله زودتر به سمت هسار چال حرکت کردیم و ساعت ۱۲ به هسار چال رسیدیم و بعد از صرف ناهار و جمع کردن چادرها کوله ها رو تحویل قاطرچی دادیم و به سمت تنگلو حرکت کردیم

ساعت ۱۶ عصر جمعه به تنگلو رسیدیم و تا سوار نیسان بشیم یک ساعتی طول کشید. ساعت ۱۸ به قرار گاه رسیدیم و بعضی از دوستان همون جا گواهی صعودشون رو گرفتن از اونجا که ساعت ۱۹ با راننده مینی بوس قرار گذاشته بودیم سوار شدیم و ساعت ۲۴ بامداد به تهران رسیدیم و برنامه علم کوه با همه ی زیبایی هاش به پایان رسید