صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه تلاش برای صعود به قله سیاه سنگ

مدت زمان پیمایش : 11:00
تاریخ برگزاری : ۲۹ دی ۱۴۰۲
تاریخ نگارش : 30 دی 1402
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

سطح فنی برنامه : غیرفنی

تعداد چشمه های مسیر : 1

وضعیت دمای هوا : سرد

صبح جمعه ۲۹ دی ۱۴۰۲ با حضور ۱۲ نفر از فلکه اول شهران با وسیله نقلیه شخصی اعضا ساعت ۴ صبح به سمت روستان سنگان حرکت کردیم.

بعد از رسیدن به سنگان و آماده شدن، ساعت ۵ پیمایش خود را با سرقدمی سرپرست برنامه و ته قدمی پیمان آغاز کردیم.

هوا تاریک و سرد بود. کلیه اعضا با هدلایت روشن در مسیر برفی گام برمی‌داشتن. حدود ۲۰ دقیقه بعد به تنها چشمه مسیر قبل از دو راهی آبشار سنگان رسیدیم و بطری های خود را از آب پر کردیم.

ساعت ۶ صبح دو راهی آبشار سنگان را از مسیر راست انتخاب و ادامه مسیر دادیم. با افزایش ارتفاع، حجم برف نیز بیشتر می‌شد و مهران و فرزین برای برف کوبی به حمید کمک کردند.

ساعت ۸ بعد از عبور از شیب تند اول و در روی یال که خوشبختانه برف نداشت، جهت صبحانه نیم ساعتی توقف کردیم و بعد از صرف صبحانه به مسیر ادامه دادیم.

پر شیب ترین بخش مسیر یال منتهی به اولین قله فرعی هست که در زمستان و حجم برف زیاد واقعا نفس گیر بود. چندین بار در نقاطی که کمی مسطح بود برای استراحت توقف کردیم و البته زیگزاگ رفتن سرقدم‌ها برای جلوگیری از خستگی بیش از حد، بی تاثیر نبود.

تا ساعت ۱۲ بعد از گذر از اولین قله فرعی تا ارتفاع ۳۱۵۰ متری پیمایش کردیم و بعد از آن باتوجه به نظر سرپرست و نظرسنجی مختصری که انجام شد، تصمیم به برگشت گرفتیم. باتوجه به زمان اندک باقی مانده و تبعیت از قانون ساعت ۱۴ همه خوشحال بودیم که چنین تصمیمی گرفته شده و سالم رسیدن به روستا رو فدای تصویر قله نکردیم.

به سمت قله فرعی بازگشتیم و بعد از ۲۰ دقیقه استراحت و عکاسی، به سمت پایین حرکت کردیم. حدود ساعت ۱۳:۳۰ در محلی که صبحانه خوردیم، این بار برای صرف ناهار توقف ۲۰ دقیقه ای داشتیم و بعد از ناهار به سمت پایین حرکت کردیم.

در مسیر بازگشت به جز شیب‌های برفی که البته در محل‌های بسیار تبدیل به شیب‌های گلی شده بود، مشکل خاصی نداشتیم و ساعت ۱۶ با رسیدن به روستای سنگان برنامه به اتمام رسید.

اسامی همنوردان:

یاسین رضازاد،  فرزین زاه،  شیوا کیمیای، پیمان پاشاپور، عباس آلاشتی، زهرا پناهی،  حمید رضا رحیمی، عباس ایزدی یونسی، فاطمه دادگر پناه، مرتضی ولیپور، نفیسه داودی لسان، حمید دارابی