صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه قله بندعیش

مدت زمان پیمایش : 9:00
تاریخ برگزاری : ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاریخ نگارش : 23 اردیبهشت 1403
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

موقعیت جغرافیایی : قله بند عیش به ارتفاع ۲۷۷۰ متر، یکی از قلل مجموعه کوههای توچال در شمال تهران و رشته کوه البرز می باشد. این کوه در شمال کن، شهران و حصارک قرار گرفته است.
بند عیش از شمال و شمال غربی به جاده سولقان امام زاده داود، از شرق به جاده فرحزاد-امامزاده داود، از جنوب به حصارک و شهران منتهی میشود.

پتانسیل سایر ورزش ها : سایت پاراگلایدر، پیست موتورسواری

سرپرست:زینب عزیزخانی

مربی و سرقدم: محمد قمی

عقب دار : امید راد

در تاریخ 21 اردیبهشت 403 باشگاه همنورد تصمیم به صعود قله ی بند عیش گرفت و با 19  نفر در ساعت 6:30 دقیقه از محله حصارک به سمت قله حرکت کردیم.

شرایط جوی کاملا مناسب بود. بعد از یک ساعت پیمایش تیم در ابتدای دره برای صبحانه توقف کرد. پس از 20 دقیقه دوباره به حرکت خود ادامه دادیم.

در طی مسیر تقریبا هر یک ساعت توقف کرده و یک مبحث آموزشی از طرف مربی یا سرپرست برای دوستان تازه وارد مطرح میشد. در این برنامه درباره گام برداری صحیح، تنفس در کوهپیمایی، کوله چینی، انتخاب تغذیه مناسب و ... توضیحاتی ارائه شد.به دلیل زیبایی منطقه و هوای معتدل در این فصل منطقه نسبتا شلوغ بود و حدود 7 تیم با تعداد نفرات بالا در حال صعود بودند. تیم ما در ساعت 12 بر روی قله قرار گرفت. پس از صرف وعده غذایی سبک و عکس گرفتن در نهایت راس ساعت 13 اقدام به فرود کرده و حرکت کردیم. در مسیر فرود متاسفانه با چالش عبور موتورسواران مواجه بودیم و گاها ناچار به توقف و خروج از پاکوب میشدیم تا موتورسواران بتوانند رد شوند!!! ساعت 15 به روی گردنه رسیدیم که در این زمان یکی از نفرات تازه کار دچار افت فشار و تخلیه انرژی شده و حدود 30 دقیقه تا بهبود حال ایشان توقف کردیم. مجددا شروع به حرکت نموده و به دلیل سرعت بسیار پایین نفر آسیب دیده به جز سه نفر، باقی افراد تیم با سرعت بیشتری حرکت کرده و ساعت 18 به مبدا صعود در محله حصارک رسیدند. سه نفر آخر هم ساعت 19:30 به پای کار رسیدند و به این ترتیب صعود قله بند عیش در در شرایط ایمن به پایان رسید .