صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه صعود به قله گل زرد

مدت زمان پیمایش : 9:20
تاریخ برگزاری : ۴ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ نگارش : 5 خرداد 1403
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

موقعیت جغرافیایی : البرز مرکزی

پوشش گیاهی : گل بابونه ، گبن ، نعناع، پونه،آویشن،تره کوهی ، ریواس،کنگر،اسفناج کوهی و ...

گوناگونی جانوری : موش صحرایی، مار،حشرات،گراز،روباه،شغال،کبک،پرندگان شکاری،کلاغ،گرگ

پتانسیل سایر ورزش ها : اسکای رانیک ، دوچرخه کوهستان ، درای تورینگ، سنگ نوردی

تعداد چشمه های مسیر : 1

وضعیت دمای هوا : معتدل

برنامه گل زرد در روز جمعه مورخه ۴ خرداد ۱۴۰۳

از ساعت ۴ صبح از اولین محل قرار خیابان جناح خیابان دانش روبروی ترمینال غرب با دو دستگاه مینی بوس شروع شده و یکسری از نفرات از محل قرار اول و ما بقی نفرات از میدان نوبنیاد جنب مترو سوار بر ماشین دوم شده و به سمت جاده هراز راهی و برنامه آغاز شد.

تعداد نفرات شرکت کنند ۲۹ نفر متشکل از آقایان و خانم ها بودند .

ساعت ۶:۴۳ به پای کار ، قبل از پلور روبروی راهداری هراز وارد جاده خاکی شده و با گذشت ۱/۵ کیلو متر مسافتی را پیموده و به اول دشت گل زرد رسیدیم .

بعد از پیاده شدن و کمی توضیحات توسط سرپرست برنامه و معرفی نفرات در ساعت ۷:۰۲ برنامه رسما آغاز و به سمت شرق و دشت گل زرد حرکت کردیم.

در ساعت ۷:۴۴  به اول مسیر دره که نشانه آن دهانه غار گل زرد می باشد رسیدیم و برای صبحانه به مدت ۱۵ دقیقه توقف کردیم.

بعد از صرف صبحانه در جهت جنوب وارد دره شده که قله از ضلع شمالی نمایان است ، مسیر در کنار رودخانه و در بعضی از جاها بصورت سنگلاخ و چند باری گذر از رودخانه داشتیم رفته رفته ارتفاع گرفته و در وسط های دره به سمت شرق تغییر مسیر داده و بعد از پیمایش بر روی شیب نسبتا تند روی یال قرار گرفتیم و چون هنوز ضلع شمالی و در ارتفاعات زیر قله و دهلیزها مملو از برف چاله ها بود با نظر سرپرست مسیر گرده را در پیش گرفتیم .

بخاطر تعداد بالای نفرات سرعت تیم پایین بود که ۱۰۰ متری خط الراس بخاطر شرایط آب و هوایی و پیش بینی های هواشناسی که از ساعت ۱۲ بارش و رعد و برق را پیش بینی کرده بودند با نظر سرپرست و کمک مربی تیم تصمیم به برگشت گرفت ، یعنی در ارتفاع ۳۳۶۰ متر اتمام برنامه اعلام شد و تیم سریعا ارتفاع کم کرد و در پایین دشت و اول دره برای صرف استراحت و ناهار توقف کرده و بعد به سمت ماشین ها راهی شدیم.

بخاطر برگشت سرپرست تصمیم گرفت تا دوستانی که می خواهند از غار دیدن کنند که عده ای از دوستان (۱۷نفر) با سرپرستی آقای رحیمی وارد غار شده و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه از غار بیرون آمدن و در ساعت ۱۶:۲۱ به ماشین ها رسیدیم و برنامه تمام شد.