صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه صعود به قله آبک

مدت زمان پیمایش : 10:49
تاریخ برگزاری : ۱۸ خرداد ۱۴۰۳
تاریخ نگارش : 21 خرداد 1403
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

وضعیت آب و هوا : نیمه ابری

سطح فنی برنامه : غیرفنی

وضعیت دمای هوا : معتدل

طبق قرار قبلیدر ساعت ۵ صبح در محل قرار واقع در سراه استخر تهرانپارس دوستان جمع شدند و با ۴ وسیله نقلیه به سمت هملون به راه افتادیم .

تعداد نفرات شرکت کننده ۱۸ نفر متشکلداز بانوان و آقایان اعضای باشگاه بودند.

در ساعت ۶:۱۰ دقیقه به محل پای کار واقع در جاده شمشک جنب معدن فسفات جیرود قبلداز شمشک رسیدیم و بعد از آماده شدن و معرفی افراد به بهم سرپرست برنامه توضیحاتی در رابطه با برنامه دادند و در ساعت ۶:۲۷ دقیقا برنامه رسما آغاز شد.

مسیر پیمایش از جاده معدن بود و ازشیبی نسبتا متوسط و خاکی مسیر را ادامه داده تا به گوسفند سرای اول رسیدیم و سرپرست برای صرف صبحانه و تقویت قوای دوستان به مدت ۲۰ دقیقه توقف اعلام کردند .

بعد از صرف صبحانه به راه خود از طریق همان جاده ادامه مسیر دادیم که بخوبی در قسمت شمال منطقه تاسیسات تله کابین پیست شمشک نمایان بود .

منطقه از پوشش سبز با انواع گیاهان خود نمایی می کرد و هوای خنک و مطلوب با وزش بادی معتدل برنامه را لذت بخش می کرد .

بعد پیمایش به خط الراس زیر قله بینسوم رسیدیم که در شمال قلل (کلون بستک ، ولدربالدر، انبارنو، دال نشین، سرکچالهای ۳،۲،۱ و جانپناه لجنی ) بخوبی دیده می شد .

بعد از کمی استراحت از سمت یال شمالی قله آبک ادامه مسیر داده و از شیب بسیار تندی بالا رفتیم ، سرعت تیم کمی کاسته شد و بعد از گذشت از شیب به گرده های سنگی رسیدیم و بروی خط الراس سوار شدیم و در انتها در ساعت ۱۲:۰۹ کل تیم بروی قله ایستادند .

نیم ساعتی روی قله دوستان مشغول استراحت و عکس گرفتن بودند که نهایتا در ساعت ۱۲:۴۵ به سمت پایین حرکت کردیم .

با صلاحدید سرپرست یال زیر خود قله را در پیش گرفتیم که آن هم از شیب تندی برخوردار بود ولی زودتر ارتفاع کم کردیم و به مسیر جاده رسیدیم و در ساعت ۱۳:۵۰ باز به گوسفند سرای اول رسیدیم و برای صرف ناهار توقف کردیم و بعد از ناهار و کمی استراحت به سمت پایین راهی شدیدم.

و در ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه به جاده شمشک رسیدیم و برنامه تمام شد.