صفحه اصلی لیست گزارش برنامه ها گزارش برنامه صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی)

گزارش برنامه صعود به قله دماوند (جبهه جنوبی)

نویسنده : باشگاه کوهنوردی همنورد
مدت زمان پیمایش : 32:27
تاریخ برگزاری : ۱۸ الی ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
تاریخ نگارش : 28 مرداد 1403
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
اطلاعات منطقه

روز دوم صعود به قله و بازگشت به بارگاه سوم
روز سوم حرکت به سمت پارکینگ اول و تهران

روز اول

طبق قرار قبلی با یک دستگاه اتوبوس از میدان آزادی در ساعت ۴:۱۲ صبح روز پنج شنبه حرکت کردیم و به سمت محل قرار دوم واقع در میدان نوبنیاد در ساعت ۴:۴۸ صبح رسیدیم .

سفرمان با ۲۷ نفر از اعضای باشگاه شروع شد که در قالب ۲ تیم جهت صعود به جبهه های غربی و جنوبی بود .

از تهران به سمت جاده هراز راهی شدیم و بعد از گذشتن پردیس و بومهن ، رودهن ، آبعلی ، امام زاده هاشم در ساعت ۷:۰۰ صبح به قرارگاه فدارسیون واقع در پلور رسیدیم .

تیم غربی از اتوبوس پیاده شدن و توسط لندورهایی که از قبل هماهنگ شده بود به سمت مسیر غربی رفتن و ما با اتوبوس به سمت رینه ادامه مسیر دادیم و بعد از ۱۲ کیلومتر به مسیر جنوبی یا همان پارکینگ اول در ساعت ۷:۳۲ صبح رسیدیم .

مختصات پارکینگ اول :

35°52′43.10′′ N 52°07′16.29′′ E

بعد از پیاده شدن از اتوبوس چون خیلی شلوغ بود منتظرماندیم تا نوبتمان شود و با ۳ دستگاه لندرور در ساعت ۸:۱۵ صبح سوار شده و به سمت گوسفند سرا به‌راه افتادیم و در ساعت ۸:۵۰ صبح به گوسفند سرا رسیده و بعد از (تحویل کوله ها و خوردن صبحانه)

در ساعت ۹:۵۰ صبح بعد از عکس یادگاری از مسجد و قله و بعد از توضیحات توسط سرپرست و معرفی وظایف دوستان سرقدم و عقب دار و مسئول امداد استارت به سمت بارگاه سوم زده شد .

هوا روز اول در آن ساعات و ارتفاع بسیار گرم بود و تیم با سرعت خیلی مناسب جهت هم هوایی بهتر حرکت می کرد.

مختصات گوسفند سرا

35°54′06.61′′ N 52°06′33.96′′ E

بعد از پیمایش چند ساعته در آن ارتفاع و لذت بردنداز مناظر اطراف در ساعت ۱۵:۵۹ ظهر به ارتفاع ۴۲.۲ متر در بارگاه سوم رسیدیم ، دوستان همه یک جا جمع شدن و سرپرست جهت پیدا کردن محل کمپ با یکی از دوستان به گشتن مشغول شدن ، جای سوزن انداختن در بارگاه نبود.

خلاصه مکان مناسب جهت کمپ تیم پیدا شد و بعد از دریافت کوله ها چادرها برپا شد و دوستان به استراحت و خوردن غذا و عکس گرفتن مشغول شدند .

سرپرست برای ساعت ۸ونیم شب اعلام جلسه کرد و یکسری توضیحات در مورد صعود فردا شرایط ارتفاع و لوازم مورد نیاز جهت صعود به دوستان داد . قرار شد در ساعت ۳ صبح برپا باشد و ۴ حرکت کنیم .

روز دوم

بلاخره روز موعود فرا رسید ساعت ۳ دوستان بیدار شدند و در ساعت ۴:۰۵ صبحبه سرقدمی خود سرپرست استارت به سمت قله زده شد .

هوای کمی سرد بود و نور هدلایت ها همه جا در مسیر صعود مشخص بود ، بعد از ارتفاع گرفتن کم کم هوا رو به روشن شدن می رفت و مناظر بهتر مشخص می شد ، خلاصه در ساعت ۱۱:۴۳ تیم با تمام نفرات به قله دماوند بام ایران زمین رسید و دوستان کلی عکس یادگاری ثبت کردند و در ساعت ۱۲:۱۵ تیم غربی به تیم جنوبی ملحق شد و بعد از عکس یادگاری در ساعت ۱۲:۴۰ به سمت بارگاه حرکت کردیم .

دوستان کمی خسته بودند و مسیر شن اسکی را در پیش گرفتیم به سمت پایین می آمدیم اما هنوز دلمان روی قله بود ، در ساعت ۱۷:۴۵ عصر به بارگاه رسیدیم ، سریع وسایل را جمع کردیم تا کوله ها را تحویل قاطر بدهیم که متاسفانه دیگر قاطری نبود تا لوازم ما را به پایین منتقل کند بخاطر همین یک شب دیگر در جوار دماوند زیبا شب را سپری کردیم .

دوباره چادرها برپا شد و دوستان هرکدام برای استراحت به داخل آن ها رفتند.

روز سوم

در ساعت ۶ برپا زده شد سریع وسایل جمع شد و در ساعت ۷:۴۵ کوله ها تحویل قاطرها شد و در ساعت ۸:۰۰ صبح بعد از عکس خداحافطی تیم به سمت گوسفند سرا براه افتاد و در ساعت ۱۲:۱۰ ظهر تیم به گوسفندسرا رسید بارها را دریافت کردیم و با لندور ها به سمت پایین راه افتادیم و در ساعت ۱۳:۱۵ به ماشین رسیدیم .

در ساعت ۱۵:۵۰ به تهران رسیدیم و در ساعت ۱۶:۴۰ در میدان آزادی برنامه به اتمام رسید .