قله بند عیش

نویسنده : گروه کوهنوردی افق
نوع برنامه : کوهنوردی
جهت مشاهده در سایز اصلی، بر روی تصویر کلیک کنید.
شرح برنامه

گزارش برنامه صعود به قله بند عیش

• ساعت حرکت : ۷ صبح

• طول مسیر : حدودا ۲۰ کیلومتر

• نوع برنامه : سنگین

با سلام خدمت همه ی دوستان و کوهنوردان گرامی ، در این گزارش برنامه قصد دارم شرح کوتاهی از تجربه فردی خودم در رابطه با صعود به قله بند عیش واقع در منطقه حصارک به ارتفاع ۲۷۷۰ خدمتتون ارائه بدم .

صعود به این قله کار خیلی آسونی نیست پس شدیدا توصیه میکنم کسانی که برای تجربه اول کوهنوردی میخواهند به قله ای صعود کنند به هیچ وجه این قله رو انتخاب نکنند چراکه این قله در طول مسیر شیب های سنگینی داره که برای افراد تازه کار زیاد مناسب نیست .

همچنین کسانی که مشکل کمردرد یا زانودرد دارند لطفا پیش از ایجاد آمادگی لازم و پیمایش های سبک تر برای ایجاد آمادگی از صعود به این قله خودداری کنند .

صعود ما از ساعت ۷ صبح شروع شد ، بعد از اینکه ماشین هارو داخل پارکینگ پارک کردیم وارد مسیر اصلی کوهنوردی شدیم . از همون ابتدای مسیر برای کوتاه کردن راه تصمیم به عبور از این تپه با شیب بلند گرفتیم که به خودی خود باعث ایجاد سختی فراوانی شد چراکه شیب بالای تپه فشار زیادی به زانو و کمر وارد میکرد . پس از رسیدن به بالای اون تپه مسیر مستقیمی را پیش گرفتیم . بعد از نیم ساعت پیمایش بدلیل احساس ضعف و گرسنگی اعضای تیم تصمیم به صرف صبحانه گرفتیم ، پس از صرف صبحانه حدود ساعت ۹ به سمت قله راهی شدیم . در طول مسیر از مناظر زیبا و بی نظیر لذت بردیم که نمونه تصاویرش رو میتونید تو پیجم مشاهده کنید .

مسیر تقریبا صاف و هموار با شیب ملایم تا رسیدن به چندکیلومتری دیواره ی سنگی تقریبا ادامه داشت . شیب مسیر در چند کیلومتری دیواره زیاد بوده و میتوان گفت سخت ترین بخش در مسیر صعود به این قله بود. پس از رسیدن به دیواره به مدت نیم ساعت استراحت کردیم و سپس به سمت قله روانه شدیم . عبور از لبه ی نازک کنار دیواره کار سختی بود چراکه بدلیل کم بودن ضخامت کنار دیوار احتمال سقوط و بروز حادثه را افزایش میداد . پس از دور زدن دیواره  مسیر تقریبا هموار با شیب ملایم بود تا اینکه در نهایت به قله رسیدیم .

قله بند عیش یکی از زیباترین قلل تهران محسوب میشود و صعود به آن برای کوهنوردان بسیار لذت بخش خواهد بود .

پس از صعود به قله ، مسیر برگشت بسیار هموار و مشخص است و تمام کوهنوردان از مسیر پاکوبی که سال هاست برای برگشت از این قله ی زیبا بهره میگیرند ، عبور میکنند .

برای شما عزیزان صعود خوبی را آرزو مندم ، با احترام سعیدی پور .